Ρίγος

8/31/2015

Συνέντευξη με την Nektaria Markakis

Γνωρίστε την Νεκταρία Μαρκάκη συγγραφέα του Χωρίς Χάρτη και άλλων ερωτικών επιτυχιών!










1)Ποιο είναι το ελάττωμα και προτέρημά σου το οποίο ενδέχεται να σε βοηθάει ή να σε εμποδίζει στη διάρκεια που γράφεις μια ιστορία;

Το ελάττωμα μου είναι σίγουρα το ότι δεν μπορώ να συγκεντρωθώ εύκολα – μου αποσπάνε τη προσοχή πολύ εύκολα εξωτερικοί παράγοντες! Το προτέρημα μου είναι πως δεν τα παρατάω εύκολα κι άπαξ και αρχίσω ένα κεφάλαιο ή κατά προέκταση μις ιστορία, δεν σταματώ μέχρι να τη τελειώσω!


2)Ποια είναι τα βιβλία και οι συγγραφείς που σε επηρέασαν  περισσότερο σαν άτομο αλλά και στον τρόπο γραφής;

 Η Σεσίλια Άχερν σίγουρα και τα βιβλία της. Μου αρέσει η απλή  γραφή της, δε με κουράζει καθόλου και ανέκαθεν θαύμαζα τη φαντασία της. Η Κάθριν Νέβιλ θεωρώ πως είναι εξαιρετική συγγραφέας όπως επίσης και ο Στήβεν Πρέσφιλντ είναι ασύλληπτος! Αυτοί είναι μερικοί αν και σίγουρα όχι όλοι! Το βιβλίο που μ’ επηρέασε περισσότερο στη ζωή μου… δύσκολο να πω γιατί κάθε βιβλίο που διάβαζα σε κάθε φάση της ζωής μου, μου έδινε και κάτι και δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο!


3)Τι πιστεύεις χρειάζεται μια ιστορία για να εχει καθολική επιτυχία;Υπάρχει κάποιο συστατικό και αν ναι ποιο πιστεύεις πως ειναι;
Π.χ στο "Χωρίς Χάρτη" συνδυάζεις χιούμορ μα και αληθινά διλημματα ζωής...ειναι αυτο ενα είδος συστατικού;

Αυτό είναι λιγάκι απρόβλεπτο γιατί κάτι που μπορεί να βρίσκω εγώ ενδιαφέρων, ο δίπλα να το βρίσκει βαρετό. Για μένα, για να μου αρέσει ένα βιβλίο, πρέπει να με τραβάνε οι χαρακτήρες. Αν δεν μπορώ να δεθώ με τους χαρακτήρες ενός βιβλίου τότε σίγουρα δεν θα με ενδιαφέρει να διαβάσω τι τους συμβαίνει. Σίγουρα αυτό είναι πρωταρχικό για μένα. Όσο για τη πλοκή, όσο πιο αληθοφανής και όσο πιο κοντά στη δική μου πραγματικότητα, τόσο το καλύτερο.




4) Στο "Χωρίς Χαρτη" αναδύονται καποια ηθικά διδάγματα μεσα απο καταστάσεις τις οποίες κάθε αναγνώστης,σε καποια περίοδο της ζωής του,πιθανόν να εχει αντιμετωπίσει.
Η αντίθεση των "Πρέπει" των γονιων με τα "Θέλω" των παιδιών,η καταπιεσμένη εφηβεία,η φιλία..
Θες να μας πεις την άποψη σου σαν Νεκταρία για τα παραπανω;

Εγώ δεν έχω βιώσει τη καταπίεση που βίωσε η Αλεξάνδρα του Χωρίς Χάρτη από τους γονείς της, όμως κι από την άλλη, τα θέλω μου δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα. Σίγουρα μερικοί γονείς περιμένουν πολλά από τα παιδιά τους- ίσως θέλουν να τα δουν να πραγματοποιούν όνειρα που οι ίδιοι δεν πραγματοποίησαν και σίγουρα θέλουν το καλύτερο για εκείνα όμως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση κανείς να παίρνει τα θέλω κάποιου και να τα κάνει κομμάτια. Πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στα πρέπει και στα θέλω. Ένας καταπιεσμένος έφηβος που δεν έχει ζήσει τίποτα, σίγουρα θα καταλήξει δυστυχισμένος και σε κάποια φάση της ζωής του θα αντιδράσει απρόβλεπτα. Δεν πρέπει κανείς να στερείται τα βασικά πράγματα: τη διασκέδαση, τη φιλία, τον έρωτα, τις εμπειρίες… Αυτό προσπαθώ να περάσω μέσα από το Χωρίς Χάρτη- Ο Μανώλης είναι ένας άντρας που έχει ζήσει πολλά εν αντιθέσει με την Αλεξάνδρα που δεν ξέρει πως είναι να ζει κανείς ελεύθερα. 


5)Ποσο καιρό χρειάζεσαι για να ολοκληρώσεις μια ιστορία;
Επίσης,καθε σου ιστορία εχει προδιαγεγραμένο τέλος η οι ηρωες σου σε καθοδηγούν κατα την διάρκεια της γραφης;

Το Χωρίς Χάρτη πάλευα να το γράψω επί τέσσερα χρόνια… μόλις με βρήκε η μούσα μου, μου πήρε τρείς εβδομάδες για να τελειώσω την ιστορία (χωρίς διορθώσεις φυσικά!) και συνήθως τόσο μου παίρνει για να γράψω κάθε ιστορία μου. Αν και πάντα έχω ένα πλάνο στο μυαλό μου, τελικά δεν τον ακολουθώ ποτέ! Το μόνο που γνωρίζω εξ’ αρχής είναι το τέλος και βάση αυτού γράφω- περίεργο το ξέρω, αλλά το να οραματίζομαι πως καταλήγουν οι χαρακτήρες μου βοηθάει πολύ! Αλλά σίγουρα, κατά τη διάρκεια της γραφής παίρνουν μορφή και αποκτούν τη δική τους προσωπικότητα και πολλές φορές μου εναντιώνονται… και πάντα τους αφήνω να με καθοδηγήσουν γιατί αυτοί ξέρουν καλύτερα τι θέλουν! 


6)Πως έμαθες για το wattpad και πως αποφάσισες να μοιραστείς τις ιστορίες σου εκει;

Τη πλατφόρμα αυτή μου τη σύστησε η φίλη μου η Γκρέτσεν στην Αμερική και αρχικά πίστευα πως δεν ήταν γνωστή στην Ελλάδα οπότε ξεκίνησα να ανεβάζω τις αγγλικές μου ιστορίες εκεί, από περιέργεια αρχικά και δίψα να τις μοιραστώ με τον κόσμο. Η αγγλική έκδοση του Χωρίς Χάρτη πήγε πολύ καλά και αγαπήθηκε από τον κόσμο… κι έτσι όταν ανακάλυψα την ελληνική κοινότητα εκεί, αποφάσισα να το μεταφράσω και η αγάπη που έλαβε με έκανε να λάβω και υπόψη μου την έκδοση του! 


7)Οι χαρακτήρες απο τις ιστορίες σου ενέχουν αυτοβιογραφικά στοιχεία;και αν ναι σε ποιες απο τις μέχρι τωρα..

Προσπαθώ σε κάθε χαρακτήρα που δημιουργώ να βάζω κάτι από μένα αλλά σίγουρα η ιστορία με τα περισσότερα αυτοβιογραφικά στοιχεία, είναι το Επιστροφή στον Παράδεισο όπου η ηρωίδα μετακομίζει στο κτήμα του παππού της σ’ ένα νησί του Αιγαίου κι εκεί μαθαίνει τη ζωή στην επαρχία. Πολλές από τις ιστορίες που περιγράφω είναι αληθινές και το κτήμα επίσης είναι το μέρος στο οποίο μεγάλωσα. 


8)Ποια είναι τα βιβλία και οι συγγραφείς που σε επηρέασαν  περισσότερο στον τρόπο γραφής σου;

Όπως προείπα η Σεσίλια Άχερν μ’ έχει επηρεάσει πολύ στον τρόπο γραφής μου. Γράφει απλά και όμορφα χωρίς να κουράζει τον αναγνώστη κι ελπίζω πως το έχω καταφέρει κι εγώ αυτό! 


9)Όταν δεν γράφεις με τι σου αρέσει να ασχολείσαι; Πως γεμίζεις τον ελεύθερο χρόνο σου;

Τον τελευταίο χρόνο ευτυχώς η μούσα μου με κρατά συνεχώς απασχολημένη τη συγγραφή (ευχαριστώ πολύ μούσα!!!) και ειλικρινά δεν ασχολούμαι με κάτι άλλο! Αλλά είμαι και φωτογράφος οπότε η φωτογραφία σίγουρα είναι η δεύτερη ενασχόληση μου. Και φυσικά έχω το σπίτι μου και τις γάτες μου που με κρατούν απασχολημένη. 

10)Συγγραφικη "αφλογιστία" και αναγνωστική "ύφεση" πως τα ξεπερνας;

Τι είναι αυτά; Δεν γνωρίζω τους όρους…!!! Σοβαρά όμως, δε νομίζω να έχει υπάρξει μέρα που να μη κάνω ένα από τα δύο, ή θα γράφω ασταμάτητα ή θα ρουφάω κάποιο βιβλίο! 


11.Στην ιστορία σου "Κορίτσι στον καθρέφτη" αναπτύσεις το θέμα του κοινωνικού ρατσισμού και του bulling κατα ατομων με παραπανω κιλα....και κατα ποσο επηρεάζεται ο ερωτας κ η φιλια απο αυτο...
Η δικη σου αποψη ποια ειναι?

Ζούμε σ’ έναν κόσμο που η εξωτερική εικόνα είναι πολύ πιο σημαντική από τον εσωτερικό κόσμο. Έχω βιώσει τον ρατσισμό αυτό από μικρή και σίγουρα επηρέασε την αυτοπεποίθηση μου στο έπακρο σε σημείο να μισώ τον εαυτό μου ενώ δεν είχα κανέναν απολύτως λόγο! Φοβόμουν να κοιτάξω τους ανθρώπους στα μάτια γιατί πίστευα πως θα με κοροϊδέψουν, με αποτέλεσμα να διώχνω μακριά τους ανθρώπους και να μένω μόνη μου από τη ντροπή που μου δημιουργούσαν τα κακεντρεχή σχόλια. Φυσικά το bullying επηρεάζει σε όλους τους τομείς- πρέπει να μάθει ο κόσμος να κρατάει μια ισορροπία. Δεν μπορούμε όλοι να μοιάζουμε με μοντέλα μα πρέπει να μάθουμε να αγαπάμε και να φροντίζουμε τον εαυτό μας επίσης. 


12.Απο που αντλείς την έμπνευση σου; υπάρχει κάποιο τραγούδι η μέρος που πυροδοτεί την έμπνευση σου για γραφη;

Σίγουρα η μουσική παίζει τεράστιο ρόλο- λατρεύω να γράφω ενώ ακούω μουσική. τελευταία τα κομμάτια που με εμπνέουν είναι τα: Canzone per te από τους υπέροχους Il Volo, το Mil Pasos από τη Soha, το Adore από τη Jasmine Thompson και το You’ll be mine από τις The Pierces. Όλα ρομαντικά τραγούδια αγάπης! 
Επίσης είμαι λίγο απρόβλεπτη γιατί από μια απλή φράση, μπορώ να δημιουργήσω ολόκληρη ιστορία, ή από μια εικόνα που μπορεί να δω στον δρόμο… πολλά μπορούν να πυροδοτήσουν τη φαντασία μου!


13.Ποιον ήρωα, απο οσες ιστορίες έχεις γράψει ως τώρα,αγαπάς περισσότερο και αντίθετα υπάρχει κάποιος ήρωας που έχεις αντιπαθήσει;

ΛΑΤΡΕΥΩ και είμαι ερωτευμένη όσο δεν πάει με τον Μανώλη από το Χωρίς Χάρτη γιατί είναι ακριβώς το αντίθετο από μένα- εγώ έχω σίγουρα πολλά κοινά με την Αλεξάνδρα την οποία αγαπώ το ίδιο! Ο Μανώλης είναι ένας άνθρωπος που ζει με πάθος και όταν αγαπά, το κάνει με όλη του τη καρδιά. Δεν κρατάει τίποτα για τον εαυτό του, τα δίνει όλα! Δεν ντρέπεται γι’ αυτό που είναι και πάντα προσπαθεί να γίνει καλύτερος σαν άνθρωπος. 
Αντιπαθώ τον χαρακτήρα που γράφω τώρα σε μια ιστορία μου στο Wattpad, τον Στέφανο, γιατί είναι εγωιστής και ο τύπος άντρα που δεν ξέρει να χάνει!


14.Τι τύπος αναγνώστη είσαι;Επίσης αυτη την περίοδο διαβάζεις καποιο βιβλίο;

Είμαι από εκείνους τους ανθρώπους που μπορεί να περάσουν μπροστά από ένα βιβλίο και να μαγνητιστεί από το τίποτα! Δεν κοιτώ να αγοράζω βιβλία γιατί είναι γνωστά ή από γνωστούς συγγραφείς- αν με τραβήξει ένα βιβλίο θα το αγοράσω! Αυτή τη περίοδο διαβάζω πολλές ιστορίες στο Wattpad- και σύντομα θα αποκτήσω δύο όμορφες ιστορίες από το amazon, το Game of Scones μια ρομαντική ιστορία που λαμβάνει μέρος σ’ ένα φανταστικό ελληνικό νησί, και το Ultraxenopia ένα νέο δυστοπικό μυθιστόρημα που πρέπει να διαβαστεί! Γενικά, διαβάζω σχεδόν τα πάντα!!!


15.Πιστέυεις ενας συγγραφέας απαιτεί να έχει φαντασία η εμπειρία;

Και τα δύο, και να ξέρει να τα συνδυάζει! 


Νεκταρία μου,σε ευχαριστώ πολυ για την συνέντευξη.
Σου εύχομαι κάθε συγγραφική επιτυχία και καλοτάξιδο το "Χωρίς Χάρτη" το οποίο θα εκδοθεί όπως μας έχεις πεί,τους επόμενους μήνες.




 [ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ]

Αθεράπευτα ρομαντικη συγγραφέας(περίπου)που ζει παθιασμένα μέσα απο τις ιστορίες της.
Αγαπω τα θαρραλέα αγόρια των βιβλίων που λατρέυω(Τζέιν Όστεν για μια ζωή!),την Ιταλία,το φαγητό και τις γάτες μου!!!



Διαβάστε την ιστορία της Nektaria Markakis στο: http://w.tt/1Hu3pQb

Επιμέλεια συνέντευξης-σύνταξης:Νάντια Βαβάση

1 σχόλιο:

  1. Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη- ειλικρινά το εκτιμώ! Μια διόρθωση όμως, είναι "Το κορίτσι στον καθρέφτη" η ιστορία μου, όχι το κορίτσι πίσω από τον καθρέπτη! Και πάλι σας ευχαριστώ πάρα πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Comments System

Disqus Shortname

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Συνέντευξη με τον Chari Mavro

Ο Χάρης Μαύρος δημιουργός της ιστορίας  DILEMMA  που έχει συγκεντρώσει πάνω από 42.000 αναγνώσεις και 5.000 ψήφους μίλησε στην Σοφία...

Popular Posts